Costa förväntar sig att Griezmann ska stanna hos Atletico

culture, politique, sciences, (...)

Costa förväntar sig att Griezmann ska stanna hos Atletico

Messagepar coupedumonde1 » Ven Juin 01, 2018 5:49 am

Antoine Griezmann tar tid att avgöra om han ska stanna
Brasilien tröja
hos Atletico Madrid, säger strejkpartnern Diego Costa, som förväntar sig att franken fortsätter att stanna.

Griezmann slog två gånger för att leverera Europa League glory för Atletico, som slog Marseille 3-0 i finalen tidigare i månaden, men har varit nära kopplad till en omgång till LaLiga-mästarna Barcelona.

Anfallaren har rapporterat att han har en frisättningsklausul på 100
Image miljoner euro i sitt kontrakt, med Barca redo att stärka en framåtriktad linje som redan har Lionel Messi, Luis Suarez och Ousmane Dembele.

Men Costa, som återkom med Atletico i januariöverföringsfönstret, känner att VM 2018 Tyskland Barn tröja Griezmann kan övertalas för att stanna vid Wanda Metropolitano.

"Han tar lite tid att säga vad som är nästa för honom och jag tror att det kanske finns viss tvivel från hans sida," sade Costa till en presskonferens.

"Vad jag skulle säga till honom är att du måste vara lycklig och du måste känna det för att en glad spelare kommer att fortsätta bli glad, då kommer du att flytta för att vara glad, då måste du lämna som spelare Den tröst och lycka.

"Han vet att vi älskar honom väldigt mycket och att han är figurehead här, en väldigt viktig spelare. Om han stannar hos oss, skulle det vara briljant.

"Om han lämnar, måste vi också vara glada för att han gav oss en titel denna säsong men i slutändan tror jag att han kommer att stanna."
Precis som Griezmann förbereder Costa sig för VM och den Brasilien-födda anfallaren tror att han är bättre beredd att göra en inverkan för mer än fyra år sedan när Spanien gick ut i gruppfasen.

"Många saker har hänt sedan Brasilien," tillade Costa. "[2013-14] Champions
VM 2018 Sverige tröja League-finalen, skadan ... Jag spelade inte världscupen under de bästa förutsättningarna.

"Jag ser fram emot i år, nu har vi en annan tränare [Julen Lopetegui],

Ryssland tröja
andra spelare ... Jag njuter av det.

"Sista gången var inte bra, men nu är jag väldigt bekväm

Så, om du är en fotbollsfläkt, som representant för din lojalitet mot ett visst lag, så kan du investera i en kopia av T-shirtsna är billiga bra. För mer information om T-shirtsna, besök: "http://www.billigtfotbol.com/
coupedumonde1

Retourner vers civilisation polonaise